utorok 11. júla 2017

Malé černé a devět žen

Okolo mňa stále počúvam: „K moru si vždy beriem len oddychovky, nič iné!“, „Nemáš požičať nejaké letné čítanie?“ alebo „.. niečo také, pri čom nemusím premýšľať!“ Tak sa mi zdá, že cez horúce letné voľno asi naozaj skoro každý siaha po niečom oddychovom, zaľúbenom a tenkom, aby to nezaberalo veľa  miesta. Tak fajn, dnes vám prinášam ideálny tip na takéto „letné čítanie“, ale, stále vás celkom nechápem, ja radšej náučnú literatúru.

Natália je predavačkou v obchodnom dome Bloomingdale‘s a hlavu má plnú svojho bývalého priateľa, právnika, ktorý sa po rozchodu zasnúbil s inou. Felícia dvadsať rokov tajne miluje svojho šéfa, ktorý pred časom ovdovel a nevie si so svojou samotou rady.
Týmto a ďalším ženám – napríklad mladej modelke, ktorá čerstvo pricestovala z farmárskej Georgie, hollywoodskej dive, ktorá sa snaží presadiť na Broadwayi, alebo napríklad veleúspěšnej absolventke prestížnej vysokej, ktorá nemôže nájsť prácu, a tak si na sociálnych sieťach vytvára úžasný život podľa svojich predstáv – sa ako švihnutím kúzelného prútika začne premieňať život vďaka jedným šatám sezóny, dokonalým malým čiernym, ktorých sa každý túži chytiť…





Dvestodvadsať strán, pod prebalom ružová tvrdá väzba, vydavateľstvo Metafora. (to znie, ako keby som opisovala čarodejnícky prútik, heh :D) Musím priznať, prebal sa mi veľmi nepáči, pretože pôsobí dojmom, ako ženská literatúra 30+ a úprimne, keby som si mala vybrať medzi týmto titulom a povedzme Nepriatelia a milenci, asi ma viac zaujme druhá možnosť, aj keď sa mi tento príbeh páčil viac. To je mi veľmi ľúto, lebo toto určite nie je literatúra len pre 30+ , zaujme aj oveľa mladšie ročníky, dovolím si napísať, že aj 15+!
Samozrejme, stále je to však len obálka, ktorú môžeme dať dole a pre ňu si knihu nekupujeme.
Čo sa týka príbehu, veľmi sa mi páčil. Naozaj úprimne som sa pri ňom zasmiala, usmiala, občas som bola dosť škodoradostná aj zákerná. (Nech tá pipina zomrie!) – Ale samozrejme, to sa občas stáva každému čitateľovi.



Celý koncept príbehu je veľmi originálny – je to vlastne deväť žien, ktoré sa stretnú s malými čiernymi, ale príbehy nie sú písané len z jedného pohľadu, z viacerých, aj z očami ich priateľov, kolegov, manažérov či hercov, ktorí majú v príbehu svoje miesto. Neviem si predstaviť, ako mohli autorku napadnúť niektoré až absurdné, ale tragikomické situácie, ktoré, áno, mohli sa udiať, ale ľutujem ľudí, ktorých to postihlo, v niektorých prípadoch závidím. Bolo skvelé čítať, že autorka si nevybrala jednu postavu v jednotlivých príbehoch, okolo ktorej sa to všetko točilo, ale ponúkla nám pohľad aj niekoho iného a tak si mohol skoro každý charakter zahrať svoju hlavnú rolu.  Príbeh je napísaný nenútene, nemusíte pri ňom veľmi rozmýšľať, ale aj tak vám vyčaruje úsmev na tvári. Stránky sa čítajú skoro samé, ja som túto knihu zhltla cestou tam aj späť do Žiliny, čiže spolu také tri hodinky. Ak sa chcete pri niečom dobre odreagovať alebo hľadáte to letné čítanie, vrelo odporúčam, nebudete ľutovať!


3 komentáre:

  1. Veľmi rada si prečítam každý tvoj nový príspevok, čím ďalej tým zaujímavejšie články.:)

    Môj BLOG-Sydney Sleek diary♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krasne napisane💜urcite si to cez toto leto prečítam 💜

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Slzzsim na tu knizku samou chvalu takze do ni definitivne jdu :)

    OdpovedaťOdstrániť