pondelok 14. augusta 2017

Trón z skla: Kráľovná v tieňoch

Trón zo skla mám veľmi rada, s touto knižnou sériou som sa zoznámila pred rokom, čiže som v nej vlastne stále nováčik. Táto recenzia je však prvá, čo sa týka Celaeny Sardothien, keďže som na knihy narazila v knižnici a nemala som potrebu si ich kupovať alebo ich dostať na recenziu. Čiže, Trón zo skla, dnes máš u mňa premiéru. A, aj keď mi je to trošku blbé, v prvých riadkoch tejto recenzie, hneď začnem s negatívom. Autorka jednoducho nevie/nechce dať napínavý záver knihy a neviem, či to vadí len mne alebo sme viacerí.  
Why?

Anotácia:
Celaena sa vracia do nenávideného impéria. Aby sa pomstila. Aby zachránila svoje kedysi mocné kráľovstvo a postavila sa zoči-voči tieňom z minulosti. Odkedy akceptovala svoje férske dedičstvo, už nie je najobávanejšou nájomnou vrahyňou Celaenou Sardothien. Teraz je Aelin Galathynius, dedička terrasenského kráľovského trónu. No kým sa zmocní trónu, musí bojovať. Za svojho bratranca - bojovníka ochotného za ňu položiť vlastný život. Za svojho priateľa - mladíka spútaného v temnom väzení. A za svoj ľud zotročený surovým kráľom, za ľud očakávajúci návrat kráľovnej.
 

Musím priznať, táto kniha sa mi až neuveriteľne pletie s Polnočnou dámou, extrémne.

Ak ste čitateľom tejto fantasy série alebo iba nezávislým pozorovateľom, ktorý síce knihy nečítal, ale vie o čo ide a vždy si aspoň prečíta anotáciu a nejaké tie recenzičky, iste vás zaujíma.. to už vyčerpala snáď všetky nadprirodzené bytosti.. Toto sú moje slová po prečítaní tretieho dielu a stačilo mi byť v polovici štvrtého, povedala som si, nie, to neboli všetky.  Musí sa to oceniť, autorka vždy prekvapí nejakou novou bytosťou a veľmi sa mi páči, keď sa v deji kombinujú bosorky, féri, zabudnuté kráľovné, démoni a ďalší „nenormálni“.

Ako som písala na začiatku, Sarah J. Maas ma svojimi závermi kníh nehorázne štve. Väčšinou, keď dočítate knihu (a je na pokračovanie) hneď chcete to pokračovanie, samozrejme. Ako to napísať, Sarah jednoducho nepíše tak, že by mal príbeh ešte pokračovať. Nechápte ma zle, of course, že tam je dej, ktorý si žiada pokračovania a vás zaujíma, ako to naozaj skončí a čo bude pokračovať, ale zároveň sú posledné stránky napísané spôsobom, ako keby postava išla odpočívať, mala prázdniny, doslova vaše nadšenie a túžbu po ďalších riadkoch uzemní – takže, žiadne natešené fanatické túžby ako keď ubiehajú posledné minúty epizódy Game of Thrones.
Je to obrovská škoda! 

Svet je veľmi dobre do detailov vymyslený, ako aj situácie, ktoré na seba pomaličky naväzujú a zväzujú sa do veľkého uzla – úprimne, nič iné som od Sarah J. Maas ani nečakala. Je vidieť, že príbeh graduje a zamotáva sa.
Trón z skla – Kráľovná v tieňoch je určite skvelá kniha a ak uvažujete nad jej kúpou, určite neváhajte J

Za výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart a ospravedlňujem sa, že recenzia je tak neskoro. 

2 komentáre:

  1. Tohle je dvojka viid? Ja ted cttu myysllim trrojku ale nejak jssem se u toho zasekla tak ssnad serozjeduu nezz vyjdoou dallsi dily :)

    OdpovedaťOdstrániť